Portal AFCPortal AFCPortal AFC
+3851 337 6070
portalafc@portalafc.hr
Bee.Activities
Portal AFCPortal AFCPortal AFC

Zašto je planiranje poslovanja i postavljanje ciljeva temelj uspješnog biznisa?

poslovno planiranje poslovni plan postavljanje ciljeva poslovanja tvrtka obrt savjeti portalafc

Koliko je važno planiranje poslovanja i postavljanje poslovnih ciljeva? Je li poslovni uspjeh lakše postići uz kvalitetne i lako mjerljive ciljeve? Kako pametno iskoristiti planiranje poslovanja za kvalitetan rast tvrtke i poduzetnika?

Iako često možemo čuti kako je planiranje poslovanja vrlo važan korak u procesu rasta pojedine tvrtke, činjenica je da mnogi poduzetnici detaljno planiranje izbjegavaju u širokom luku. Nažalost, istraživanja su pokazala kako poduzetnici koji ne planiraju puno – često ostvaruju znatno lošije poslovne rezultate od poduzetnika s jasnim i detaljnim ciljevima.

Želite li ubrzati i učvrstiti rast poslovanja – planiranje i postavljanje ciljeva je iznimno važno. U nastavku teksta nabrojat ćemo vam nekoliko važnih koraka planiranja poslovanja i postavljanja mjerljivih ciljeva. Trebate li pomoć i kvalitetan savjet u vezi rasta poslovanja – svakako nam se obratite ovdje.

Tvrtke s jasno definiranim ciljevima postižu veći uspjeh

Kada ne znate točno koje je vaše finalno odredište, niste sigurni ni kojim putem trebate krenuti prema tom odredištu. Dakle, možemo reći da se bez jasno definiranih ciljeva lako pogubimo – i zapravo ne ostvarujemo ono što smo zamislili u glavi.

Istraživanja su pokazala kako tvrtke s jasno definiranim ciljevima poslovanja – ostvaruju puno veći uspjeh u istom vremenskom periodu. Također, tvrtke koje nemaju definirane ciljeve poslovanja – sklonije su brzom propadanju. Vjerujemo li istraživanjima koja su utemeljena na konkretnim podacima – planiranje poslovanja i postavljanje ciljeva među najvažnijim su koracima za uspješan rast poslovanja tvrtke.

Poslovni ciljevi trebaju biti ambiciozni

Poslovanje tvrtke ili obrta je vrlo složen proces u kojem ćete gotovo svakog dana naići na neki novi problem – koji ćete trebati nekako riješiti. Činjenica je da planirani ciljevi uglavnom neće ispasti onako kako ste zamislili i da će vam za ostvarivanje ciljeva u končanici trebati više vremena. Baš zbog toga – prilikom planiranja poslovanja i postavljanja ciljeva morate biti itekako ambiciozni.

Vizualizirajte u svojoj glavi gdje vidite sebe i tvrtku u razdoblju od jedne do pet godina. Na temelju te vizualizacije izračunajte kakve poslovne rezultate želite ostvarivati i kojim ćete financijskim rezultatima biti zadovoljni. Ciljevi koje planirate ostvariti moraju biti ambiciozni i moraju nadmašivati vaše trenutne sposobnosti i znanja – jer je to preduvjet za rast tvrtke.

Ciljevi moraju biti lako mjerljivi

Svaki cilj koji postavite u jednogodišnjem ili višegodišnjem razdoblju poslovanja tvrtke – mora biti lako mjerljiv. Mjerenje ciljeva jedina je garancija da se nalazite tamo gdje se želite nalaziti i da zapravo uspješno slijedite svoje planove. Cilj koji se ne može izmjeriti praktički se ne može ni ostvariti jer nekakva evaluacija cilja mora biti prisutna.

Velike (dugoročne) ciljeve potrebno je podijeliti na manje ciljeve (zadatke) čije izvršavanje možete pratiti na tjednoj ili mjesečnoj razini. Veliki cilj puno je lakše pratiti kada je podijeljen na manje zadatke jer puta ka uspjehu sastoji se od mnoštva koraka. Bilo kako bilo, svaki vaš poslovni cilj mora imati metriku koju je lako pratiti – i na temelju koje možete u svakom trenutku vidjeti koliko ste uspješni u ostvarivanju ciljeva.

Redovito praćenje rezultata je važno

Živimo u vremenima kada je uspješnost svakog koraka vrlo lako izmjeriti pomoću raznih digitalnih uređaja i servisa. Primjerice, prodajete li robu putem web trgovine – jednostavan dodatak svaki će vam dan izračunati koliko ste robe prodali i statistički prikazati raste li ili pada vaša prodaja. Taj podatak vašem je poslovanju od iznimne važnosti jer zahvaljujući njemu možete povećati ili smanjiti ulaganja u razvoj daljnjeg poslovanja.

No, primjena praćenja rezultata i analitičnosti aktualna je i u svim drugim poslovnim sektorima. Svaka tvrtka ili poduzetnik može jednostavnom metodom mjeriti koliko uspješno ostvaruje planirane rezultate. U idealnom scenariju vaši će rezultati biti jako blizu zacrtanim planovima, a u nešto lošijem primjeru – morat ćete se dodatno potruditi kako biste rezultate podigli na željnu razinu. Redovito praćenje uspješnosti ostvarivanja ciljeva je iznimno važno za rast poslovanja.

Optimiziranje poslovanja na svim razinama

Planiranje poslovanja, definiranje ciljeva i praćenje rezultata – vode vas ka mogućnosti optimizacije poslovanja. Bez obzira na to što radili i čime se bavili, vaše poslovanje uvijek može bolje, brže i efikasnije funkcionirati. Proces ostvarivanja boljih i kvalitetnijih rezultata u istom vremenu naziva se optimizacija poslovanja.

Želite li da vaša tvrtka ili obrt posluje uspješnije, važno je da na temelju dobivenih rezultata i statističkih podataka – optimizirate poslovanje. Optimizirano poslovanje dovest će vas do boljih poslovnih i financijskih rezultata – čime će se omogućiti mogućnost daljnjeg rasta i razvoja tvrtke ili obrta. Želite li optimizirati troškove poslovanja iskorištavanjem zakonskih mogućnosti – obratite nam se s povjerenjem ovdje.

Previous Post
Newer Post